måndag 13 september 2010

Kurs i mönsterkonstruktion...

var jag på i helgen.

Jag vet inte riktigt vad jag hade för förväntningar inför kursen men jag känner mig inte helt nöjd. Det var något som saknades.
Jag hade i och för sig en aha-upplevelse i lördags när vi satt och klippte och klistrade med små miniatyrmodeller men nu kommer jag inte ihåg vad det vad för något! Typiskt mig!

Jag var dock sugen på att omsätta all teori i praktik när jag kom hem igår men insåg snabbt att det inte gick.
Mitt nuvarande sy-rum är bara ett stort kaos och omöjligt att jobba i. Min underbara familj ställde genast upp började hjälpa mig att börja flytta in i det nya sy-rummet.

Mitt mål är nu att det ska stå klart till helgen så att jag kan testa mina nya kunskaper.


Idag är det förresten också dags att plocka bort Joars gips. NU kan nog äntligen vardagen börja!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du hänger med på utmaningen och det verkar ju passa perfet med din mönsterkonstruktionskurs:) Jag gick en sån för några år sedan, men skulle verkligen behöva gå den igen eftersom mycket har försvunnit från mitt minne. Däremot har jag haft lite användning av kursen när jag ska ändra redan befintliga mönster så de passar min kropp:)

    Jag har lagt till dig på listan så att de andra lätt kan hitta till dig

    Lycka till!

    SvaraRadera